Online Brand marketing

7 Tips voor je eigen Facebook Branding

Facebook, wie kent dat nou niet. Maar Facebook zakelijk is echt belangrijk voor je bedrijf. Facebook kan je zien als een community, een groep fans die jou willen volgen omdat jij want belangrijks kan meegeven. Hoe kan je er voor zorgen dat jij fans krijgt. Hierbij de 7 tips om te zorgen voor een echte Facebook Branding. 

  1. Omslag afbeelding
  2. Juiste content 
  3. Unieke URL
  4. Berichten Poosten
  5. Actieve volgers 
  6. Promoot berichten 
  7. De Golden Tip

Facebook Privé VS Zakelijk

Wat zijn de verschillen van Facebook privé en zakelijk. Op je eigen Facebook ben je wellicht wel of niet actief. Je bent hondjes of poezen videos aan het bekijken. Maar een zakelijke facebook moet je content gaan ontwikkelen die andere personen interessant vinden. Als jij genoeg content hebt wat interessant is, dan gaan personen uiteindelijk je volgen.

1. Omslag afbeelding

Een omslag afbeelding zegt veel over je bedrijf en wat je doet. Gebruik je eigen materiaal of laat wat maken. Maar dit is de eerste indruk wat je bedrijf kan geven. Je kan twee afbeeldingen gebruiken, een afbeelding voor je logo, naam of Branding en de andere voor een beleving afbeelding. Je hoeft niet een afbeelding te selecteren. Als je een product of dienst hebt die via een video goed te zien is, kan je tegenwoordig ook een video laten afspelen. 

2. Juiste content 

Gebruik bij de informatie de juiste content. Je kan bij je bedrijfsinformatie informatie invullen waarbij Google je kan indexeren. Dit is belangrijk dat als men je bedrijf zoekt ook meteen je Facebook pagina kan vinden. Bij je eigen pagina informatie kan je de juiste  informatie plaatsen. Voornamelijk de beschrijving en het bedrijfsprofiel is belangrijk hiervoor.  Dit kan Google dus indexeren. 

Drive the Passion Facebook Google indexeren

3. Unieke URL 

Je eigen unieke URL is belangrijk voor Google. Automatisch krijg je van Facebook een URL naam van Facebook toegewezen. Als je dus goed vindbaar wilt zijn kan je de URL aanpassen bij je bedrijfsinformatie. Binler kan je hierbij helpen. 

4. Berichten Poosten

 

Voordat je een bericht poost zal je eerst moeten bedenken wat je met het bericht wilt bereiken; 

  • Wil je extra sales behalen uit je bericht 
  • Is het een informerend bericht, plaats bijvoorbeeld een afbeelding “achter de schermen”
  • Vertel een verhaal
  • Vraag een mening 

We kunnen zo nog wel even door gaan met de berichten die je kan plaatsen op Facebook. Maar wat het belangrijkste is, het bericht moet relevant zijn voor de lezer. Daarnaast moet een bericht opvallen. Waarom zou de lezer wel of niet je bericht lezen. 

Tijdens verschillende cases kan ik je het verschil zien wie een poost maakt.

Je ziet aan de linker kant berichten die uitgevoerd zijn door Binler.nl. Aan de rechter kant berichten door een ander persoon. Als je kijkt naar de berichten die gelikt zijn kan je zelf beslissen welke berichten beter lopen. Daarnaast moeten de berichten relevant zijn. Wanneer het bericht relevant is wil je dat de lezer ook verder zal zoeken en wil je dat er een bekende URL link aanwezig is. Dit is goed voor de backlinks. Binler.nl helpt graag verder om berichten te poosten. 

Hoe Binler.nl te werk zal gaan met een nieuwe klant hangt natuurlijk van de klant af. Een aantal UPS;

  • We hebben een divers portolio van bedrijven waar we onderandere FaceBook Ads voor doen. We hebben webshops, online programma’s, maakbedrijven, service bedrijven etc. We zijn op dagelijkse basis bezig met advertenties. 
  • Wij maken altijd verschillende ads aan die afgestemd zijn op de fase waar de klant in zit. Deze fasen zijn know, like en trust fasen runnen. Hierdoor zijn de ads effectiever, cost per click lager en krijgen we meer leads. 
Van te voren zullen wij een analyse draaien, wat er uit de analyse komt kan er verder op gebouwd worden. 

 

5. Actieve volgers

Volgers zijn leuk op de pagina, je kan ze zelfs kopen. Maar echte actieve volgers moet je hard aan werken. 

Nodig vrienden en familie uit! Vaak wordt dit te vroeg uitgevoerd. Op de pagina vind je bijna niets, want je hebt net op de Facebook pagina alles ingevuld. Er is nog geen actie en waarom zou iemand dan je pagina volgen?

Tip:
Begin met je Facebook pagina, zorg ervoor dat de pagina er goed uit ziet. Heb een goede/mooie banner op je Home pagina, zorg ervoor dat er volgende knoppen zijn en dat de informatie correct is. De updates en afbeeldingen, mogelijk zelfs een video zullen allemaal verzorgd eruit moeten zien. 

Als de informatie correct vraag jezelf dan af, zou JIJ de pagina volgen? Als het antwoord “JA” is, nodig dat je vrienden en familie uit. 

6. Promoot berichten

Het is simpel, promoot berichten voor meer bereik. Maar er moet rekening gehouden worden met de juiste instellingen. Met de juiste instellingen zal je later profijt van hebben. 

7. De Golden Tip

Een Facebook pagina maken MOET niet, je zet een pagina op omdat je informerende informatie hebt voor de actieve volgers. 

Wil je meer informatie, wil je wat doorgeven of gewoon even praten over het weer? Neem dan contact op!